MIX in de maak: onderzoek

De afgelopen periode stond voor mij volop in het teken van onderzoek. Het toetsen van het concept aan de markt. Ik vind dit eigenlijk één van de leukste onderdelen van mijn werk. Lekker blanco het gesprek in gaan en vragen stellen. Ik wil zoveel mogelijk informatie verzamelen met als doel om een goed beeld te vormen van de markt.

Ik ging in gesprek met ondernemers uit de regio, waarbij ik vaak ook nog een kijkje achter de schermen mocht nemen. Een hele fijne afwisseling na al dat thuiswerken moet ik zeggen. Ik ben op bezoek geweest bij het Regionaal Techniek Centrum Hardenberg en het Alfa College. Deze twee onderwijsinstellingen leiden samen technisch personeel op voor bedrijven in de omgeving. De gesprekken met brancheorganisatie en netwerkverenigingen waren vooral gericht op thema’s die spelen in de markt. En tot slot waren we ook nieuwsgierig wat er op de agenda staat van de Gemeente Hardenberg en hoe zij de positie van Hardenberg zien in de maakindustrie.

Je begrijpt vast dat na een aantal weken met al deze gesprekken mijn hoofd vol zat.
Gelukkig liep mijn collega tegen ditzelfde ‘probleem’ aan. Het heeft even tijd nodig om alle informatie naast elkaar te leggen en verbanden te zien. Maar dat is ook prima en gelukkig krijgen we deze tijd. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk; corona.

Naast het kwalitatieve onderzoek wil ik ook inzetten op het kwantitatieve gedeelte. Easyfairs is een data gedreven organisatie dus daar kan ik maximaal gebruik van maken. Dat betekent dat we ook vol inzetten op enquêtes om een zo groot mogelijk bereik te creëren. We proberen te achterhalen wat er speelt in de dagelijkse operatie. Wat heeft een techneut nodig om zijn werk efficiënter en beter te kunnen doen? Welke thema’s worden in de toekomst steeds belangrijker? En waar wil een ondernemer in investeren? Met dank aan onze stagiaire is inmiddels de tweede enquête in de lucht. We zijn nu een stapje verder gegaan door te segmenteren in doelgroepen. De uitkomsten zijn super interessant en helpt ons heel erg bij de ontwikkeling van het event.

Nu is het tijd om weer even uit te zoomen. Alles op een rijtje te zetten en hier en daar nog wat bij te stellen maar over het algemeen zijn we op de goede weg. Toch heb ik je vorige maand beloofd om je een inkijkje te geven in het event. Dat kan ik gelukkig waarmaken. Ben je nieuwsgierig? Hier komt ie:

MIX Noordoost geeft de regio Noordoost Nederland een podium. We zetten de regio op de kaart. Want we zijn best bescheiden en nuchter in dit gedeelte van het land. Het is dus tijd om de rest van Nederland te laten zien wat we allemaal in huis hebben. Wij zijn er voor de maker van vandaag én morgen. Voor authentieke bedrijven met innovatieve producten. Voor dichtbij zaken doen waarbij vakmanschap en maatwerk voorop staat. En dat komt allemaal samen op MIX Noordoost.

Daar sluit ik voor nu mee af. Volgende maand wil ik je meenemen in de Road to MIX Noordoost.
Want naast dit alles zitten er nóg honderd ideeën in mijn hoofd en die van mijn collega’s. Ideeën voor het event zelf, op de beursvloer, maar ook in aanloop naar het event. Daarom werken we hard aan een Road to Event. Een soort kalender waarbij we verschillende initiatieven lanceren. Daarover de volgende keer meer! 

Tot volgende maand,

Groetjes Maaike

Marketeer | Strateeg | Conceptmaker

Ps. Wil jij jouw kijk op de mark met mij delen of heb je input voor het event? Stuur me gerust een berichtje (maaike.bloten@easyfairs.com)

Scroll naar top