Ik ben exposant
Tips & Tricks

TIPS & TRICKS

Voor een succesvolle deelname

HAAL ALLES UIT JOUW DEELNAME!

Bij een beursdeelname komt er veel op je af. Voorafgaand moet je een aantal zaken voorbereiden en jouw klanten uitnodigen. Tijdens de beurs wil je zoveel mogelijk uit jouw beursdeelname halen. En na afloop van de beurs wil je de bezoekers die je hebt gesproken natuurlijk een zo goed mogelijke opvolging kunnen geven. Kortom, er komt veel op je af. Op deze pagina is alles voor je op een rij gezet. Helemaal onderaan de pagina staat ook nog een checklist en een overzicht van belangrijke deadlines.

1. WAT MAAKT JOU UNIEK?

Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat maakt jouw product anders en innovatiever dan die van de concurrenten? En waarom moeten potentiële klanten voor jouw bedrijf kiezen?

2. WAT ZIT ER IN MIJN EASYGO MARKTINGPAKKET?

Een onderdeel van jouw deelname is het EasyGo pakket. Dit pakket helpt jou in contact te komen met méér potentiële klanten. Door middel van digitale marketing technologieën zoals My Easyfairs, de Smart Badge Reader en de Visit Connect web applicatie maken we jouw deelname nog makkelijker. 

Er zijn drie verschillende pakketten: EasyGo Leads, EasyGo Plus & EasyGo Premium. Ben je vergeten welk je hebt afgesloten? 
Kijk dan in jouw deelname bevestiging in de mail of login op My Easyfairs en bekijk jouw pakket bovenin.

Welk pakket je ook hebt, EasyGo maakt het genereren en opvolgen van leads makkelijker. In de bijlage (button EasyGo onepager) kun je een overzicht vinden van alle onderdelen.
Voor het upgraden van het pakket kun je naar My Easyfairs en dan weer op de button bovenin klikken. Vraag hier een offerte aan of neem contact op met jouw sales contactpersoon. 

3. HOE LAAT IK MIJN STAND ER AANTREKKELIJK UITZIEN?

Er komt veel kijken bij het voorbereiden van de stand. Daarom hebben wij het jou een stuk makkelijker gemaakt en daarom vind je op deze pagina een overzicht van de belangrijkste punten en deadlines (voor deadline zie nummer 14). Bekijk daarnaast het deelnemershandboek voor meer details en bekijk de video voor meer tips & tricks!

4. ZO VAL JE OP

In deze video hebben we het over de ervaring die je de bezoekers van jouw beursstand wilt geven. Je hebt in het verleden vast ook weleens beurzen bezocht. En je zult je wellicht wel herinneren: er zijn altijd een paar beursstands die meer in het oog springen dan andere. 

5. HET STANDPERSONEEL

Naast het aantrekkelijk maken van de stand, hebben we het in deze video over een andere belangrijk onderdeel: jouw standpersoneel. 

6. HOE DUURZAAM KUN JE JOUW STAND MAKEN?

Welke maatregelen kun je nemen om jouw ecologicshe voetafdruk tijdens de beurs te beperken?

7. ZO PROMOOT JE JOUW DEELNAME

Het promoten van jouw deelname én organisatie is simpel. De video rechts hiernaast legt het allemaal precies stap voor stap voor je uit. 

Deelname aan deze service is gemakkelijk. Je uploadt de relatielijst (max. 3000 adressen) in onze beveiligde omgeving in My Easyfairs en dan zorgen wij voor een professionele en persoonlijke uitnodiging met jouw bedrijfsnaam erop!

Zodra je bent ingelogd in My Easyfairs kun je jouw bedrijfsinformatie invullen als je dat nog niet hebt gedaan. Als dat allemaal is ingevuld kom je op de pagina terecht waarbij je een overzicht krijgt van alle mogelijkheden om jouw profiel aan te vullen. Je kunt hier producten, innovaties, nieuwsitems en vacatures toevoegen. 

Wij hebben voor jou kant en klaar marketingmateriaal klaarstaan dat je zo kunt downloaden in My Easyfairs. Je kunt dit marketingmateriaal 1 op 1 gebruiken in bijvoorbeeld een nieuwsbrief, sociale media of mailing.

8. TIJD OM LEADS OP TE VOLGEN

Na het evenement is het tijd om contact op te nemen met alle mensen die meer wilden weten over jouw bedrijf en producten of diensten.

9. ZORG VOOR MEER ZICHTBAARHEID DOOR JOUW BEDRIJFSPROFIEL TE OPTIMALISEREN

Jouw deelname begint al voor het event gestart is. Vul jouw profiel op My Easyfairs helemaal in om bezoekers alvast de mogelijkheid te geven om kennis te maken met jouw bedrijf.

Vul als eerste stap alle basisinformatie van jouw bedrijf in. Schrijf daarnaast ook een stukje tekst over wat de bezoeker van jou als exposant kan verwachten. 
Bij een EasyGo Plus of Premium pakket heb je ook de mogelijkheid om jouw logo te uploaden. 
Als laatste stap vergeet niet om de bedrijfscategorie toe te voegen. 

Je kunt jouw eigen profiel gemakkelijk bekijken via onze website.
Via deelnemers vind je op alfabetische volgorde jouw eigen profiel en hoe deze eruit ziet. 

10. VERWELKOM MEER BEZOEKERS IN JOUW STAND DOOR HET GEBRUIK VAN DE UITNODIGINGSSERVICE

Zonder visitekaartjes en alles in een digitaal overzicht! Easyfairs heeft de Smart Badge Reader en Visit Connect speciaal ontwikkeld om op een duurzame en efficiënte manier leads vast te leggen tijdens een event. 

Wij bieden twee digitale mogelijkheden aan om bezoekersinformatie direct vast te leggen. De Smart Badge Reader en Visit Connect zijn ontwerpen om op een gemakkelijke manier informatie van bezoekers vast te leggen. 

Easygo is een servicepakket gebaseerd op de laatste ontwikkelingen binnen de digitale marketingtechnologie. 
Het maakt deel uit van het standaardaanbod van Easyfairs, maar je kunt een van de drie pakketten kiezen dat het beste bij jouw doelstellingen past.

Visit Connect is een online omgeving die je kunt openen op je smartphone of tablet. Met Visit Connect verzamel je gemakkelijk informatie van bezoekers op jouw stand. Door middel van het scannen van de bezoekersbadge met de tool, ontvang je alle gegevens die je nodig hebt voor leadopvolging. 

  1. Weet ik hoeveel Smart Badge readers er in mijn pakket zitten?
  2. Heb ik mijn Smart Badge reader opvallend op de stand geplaatst?
  3. Heb ik mijn medewerkers ingelegd over de werking van de reader?
  4. Hebben mijn medewerkers de internetpagina van Visit Connect openstaan?
  5. Hebben mijn medewerkers voor Visit Connect allemaal een eigen profiel?
  6. Bij vragen staat onze afdeling Exhibitor Activation voor je klaar:

11. VERHOOG HET AANTAL LEADS DOOR MAXIMAAL GEBRUIK TE MAKEN VAN DE SMART BADGE TECHNOLOGIE

Tijdens de beurs heb je digitaal leads verzameld met de Smart Badge Reader en Visit Connect. Die wil je natuurlijk graag opvolgen. In deze video laten we je daarom  zien hoe je gemakkelijk jouw leads ontvangt, download en opvolgt.

Op de laatste beursdag komt ons team ongeveer een uur voordat de beurs is afgelopen, jouw Smart Badge Reader graag bij je ophalen. Wil je hem nog even laten staan? Dan kun je hem zelf inleveren bij de exposantenbalie aan het einde van de beurs. 

12. KWALIFICEER JOUW LEADS MET VISIT CONNECT

De leads vanuit Visit Connect zijn direct voor jou zichtbaar in de Visit Connect webbrowser.
De leads vanuit de Smart Badge Reader krijg je na de beurs als de reader is ingeleverd.
Je krijgt dan vanuit ons een mail waarin je jouw leads kunt downloaden in de My Easyfairs omgeving. 

13. WAAROM HEB JE TWEE LEAD GENERATIETOOLS NODIG?

Het gebruik van de Smart Badge Reader wordt door de bezoeker geïnitieerd. De bezoeker beslist namelijk of hij wel of niet zijn Smart Badge tegen de lezer aanhoudt. Visit Connect wordt door de exposant geïnitieerd. Tijdens een gesprek kun je bepalen of de bezoeker een potentiele klant kan zijn. Je kunt dan de Smart Badge met Visit Connect scannen. 

14. CHECKLIST EN BELANGRIJKE DEADLINES

CHECKLIST

Zorg ervoor dat je de juiste bedrijfsnaam hebt doorgevoerd en dat je al jouw stand bemanning hebt aangemeld.  

Zorg ervoor dat al jouw printwerk bij ons is aangeleverd en dat je jouw stand plattegrond hebt aangeleverd voor elektriciteit etc. 

Zorg ervoor dat je jouw stand ontwerp heeft aangeleverd bij ons ter goedkeuring. Daarnaast willen wij ook graag weten of je opslag of heftrucks nodig hebt. 

Zorg ervoor dat je alles omtrent meubilair hebt geregeld en hebt doorgegeven. 

Er zijn verschillende mogelijkheden voor jouw stand. Wij kunnen je helpen met verzorgen en anders ontvangen wij graag informatie over de stand. 

Heb je nagedacht over de invulling van de stand? En nagedacht over waar je de Smart Badge Reader wilt gaan plaatsen? 

Heb je alle praktische informatie doorgenomen en goed voorbereid? Zo niet kun je deze nogmaals lezen bij praktische informatie voor exposanten.

BELANGRIJKE DEADLINES

Uitnodigingsservice
18 maart 2024
18 april 2024
14 oktober 2023
Aanleveren printwerk
18 april 2024
Doorgeven voorkeur meubilair
18 april 2024
Aanleveren standontwerp
18 april 2024
Aanleveren standplattegrond
18 april 2024
Aanvraag opslag en transport
18 april 2024
Registreren standbemanning
1 mei 2024
Sluiting webshop
7 mei 2024
Scroll naar top